Metody poligraficzne pozwalają na nieskończone powielanie przygotowanych na komputerze materiałów. DTP to szeroko rozumiane przygotowanie materiałów do druku, czyli ich graficzna obróbka za pomocą odpowiednich narzędzi.

Różne sposoby projektowania dla DTP

DTP, najogólniej rzecz ujmując, to czynności, które należy wykonać przygotowując materiał do druku. Pierwszym krokiem jest zebranie niezbędnych materiałów, z których powstaje makieta przyszłej publikacji.
Działania te dotyczą wszystkich rozwiązań, począwszy od wizytówek, poprzez ulotki, teczki, a na rollup-ach skończywszy. Każda alternatywa wymaga innych działań i innego nakładu pracy.
Projektowanie ulotek, uznawane za jedno z najprostszych przedsięwzięć graficznych, wbrew pozorom wymaga zaangażowania i kreatywności grafika. Poza chwytliwym sloganem ulotka powinna posiadać także ciekawą formę graficzną, a to oznacza, że układ tekstu oraz dodatkowych elementów graficznych musi być dobrze zaplanowany. Ulotka nie może być zbyt kolorowa, nie może być przesycona zdjęciami lub drobną czcionką, gdyż zamiast zainteresować czytelnika, będzie wyłącznie rozpraszać jego uwagę.

Projektowanie teczek także nie należy do skomplikowanych, zakładając oczywiście, że grafik nie próbuje na siłę zapełniać jej każdego kawałeczka. W efekcie powstaje coś, co przypomina połączenie dzieł awangardowych ze sztuką współczesną.

Główną funkcją, jaką spełnia teczka jest podniesienie prestiżu firmy, dlatego też należy przede wszystkim zwrócić uwagę na stronę kolorystyczną oraz elementy graficzne – powinny one współgrać z ogólna polityka estetyczną firmy, współtworząc szeroko rozumianą identyfikację wizualną.
Nieco więcej wysiłku wymaga projektowanie rollup-ów. Ważną funkcję odgrywają na tej płaszczyźnie elementy graficzne, które powinny być widoczne i zrozumiałe dla potencjalnego odbiorcy. Równie ważna jest wielkość, kształt i kolor czcionki.

Na uwagę zasługuje także projektowanie kalendarzy. Zastosowanie odpowiednich narzędzi zależy przede wszystkim od tego, jaki charakter ma konkretna propozycja – projektując kalendarz ścienny istotnym elementem staje się kolorowa grafika, czyli właściwe rozmieszczenie zdjęć lub elementów graficznych, natomiast w przypadku kalendarzy książkowych istotniejsza okazuje się strona stricte praktyczna.
Projektowanie dla DTP to także popularne plakaty. W tym przypadku ważną funkcję odgrywa uwypuklenie treści informacyjno-reklamowej i dopełnienie tego przekazu tematyczną grafiką.