„Czego nie ma w Internecie, tego nie ma i na świecie” – mówi współczesne powiedzenie i w rzeczy samej trudno nie zgodzić się z zasadnością tych słów. Doskonałym potwierdzeniem tej tezy są strony internetowe firm.

Co daje strona internetowa firmy?
Posiadanie własnej witryny internetowej to podstawowy element marketingowy we współczesnym świecie. Przedsiębiorstwa, które z jakichkolwiek powodów nie skorzystały z tej alternatywy, w rzeczywistości cieszą się znacznie mniejszym zainteresowaniem niż jednostki posiadające własną stronę internetową – klienci rezygnują z usług przede wszystkim dlatego, że firma nie posiada witryny internetowej, która pozwala dokonać wstępnej weryfikacji przedsiębiorstwa.
Śmiało można więc stwierdzić, że posiadanie strony internetowej jest we współczesnym świecie koniecznością – fanpage na popularnych portalach społecznościowych to zdecydowanie za mało, umieszczane tam posty nie docierają do wszystkich potencjalnych klientów.

Jak przygotować stronę internetową?

Ważnym elementem w zakresie tworzenia strony internetowej jest system zarządzania treścią, w skrócie CMS (ang. „content management system”) – oprogramowanie, które pozwala utworzyć serwis www, a także umożliwia jego późniejszą aktualizację i jego rozbudowę.
Istnieje wiele rodzajów CMS, adresowanych zarówno dla osób początkujących, jak i zaawansowanych.
Jomla to dobry CMS, aczkolwiek dla osób zaawansowanych. Strona stworzona z wykorzystaniem tego narzędzia jest łatwa w obsłudze, czytelna i przejrzysta – zawiera więc wszystko, czego potrzebuje potencjalny internauta.
Doskonałym rozwiązaniem, cieszącym się ogromnym zainteresowaniem, jest WordPress. Darmowy, intuicyjny, uniwersalny i – co najważniejsze – prosty w obsłudze. Z alternatywy tej bez obawy mogą korzystać nawet osoby początkujące.
Godny uwagi jest także Drupal – system zarządzania napisany w języku PHP. Rozwiązanie to pozwala tworzyć m.in. blogi, portale informacyjne, aplikacje edukacyjne, strony korporacyjne i rządowe itp. Rozbudowany i funkcjonalny, zapewniający wiele możliwości technicznych i stricte praktycznych.
Analizując proces budowy strony internetowej trudno pominąć pojęcia UX (user experience) i UI (user interface), często mylnie używane jako synonimu. UX to doświadczenie użytkownika, czyli aspekt stricte emocjonalny, natomiast UI to interfejs użytkownika – aspekt stricte techniczny.
Warto podkreślić, że niemalże w każdym sezonie dominują określone trendy wśród webdesignerów. Do najpopularniejszych bez wątpienia należy zaliczyć RWD, Scroll, dynamiczne tła, SVG, dużą czcionkę, gradienty, ghost butony, infografiki i Material Design. Są to elementy, które w znacznym stopniu wpływają na wygląd, jakość i funkcjonalność witryny internetowej.
Wybór wykonawcy

Większość przedsiębiorców decyduje się powierzyć utworzenie strony internetowej profesjonalistom. Wybierając wykonawcę warto zweryfikować jego umiejętności – najprostszym sposobem na realizację tego zadania jest przejrzenie witryn, które wykonywał wcześniej.
Należy pamiętać, że strona wizualna to nie wszystko, czego oczekują potencjalni klienci, witryna powinna być przede wszystkim widoczna w wyszukiwarce i szybko się wczytywać. Oczywisty jest fakt, iż w tym celu niezbędne staje się wykorzystanie odpowiednich narzędzi już na płaszczyźnie jej budowy.
Idealny wykonawca potrafi wskazać optymalną alternatywę, uwzględniając przy tym indywidualne potrzeby zleceniodawcy. Priorytetem – poza umiejętnościami technicznymi – jest kreatywność, elastyczność oraz zdolności analityczne wykonawcy.